loader image

الزام جوجه ریزی نژاد آرین فقط در مزارع شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ!

متن نامه آقای طهماسبی به وزیر محترم جهاد کشاورزی دکتر خاوازی در خصوص الزام جوجه ریزی نژاد آرین.

جناب آقای دکتر خاوازی

 وزیر محترم جهاد کشاورزی

 موضوع: الزام جوجه ریزی نژاد آرین فقط در مزارع شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ!

با سلام احتراما به پیوست تصویر نامه شماره 7868/99/  900 مورخه 19/09/99 معاون محترم امور تولیدات دامی مبنی بر اصرار و ابرام جوجه ریزی اجباری از نژاد آرین در مزارع شرکت های زنجیره ای و استفاده ابزاری و تهدیدی به جای تشویق با ابزارهای در اختیار آن معاونت هنگام تمدید مجوزهای فعالیت و صدور حواله های جوجه ریزی مادر و گوشتی شرکتهای زنجیره ای، ایفاد و به استحضار می رساند که شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ به عنوان عناصری ملی و پیشگام در صنعت طیور، حمایت از هم میهنان و تولید ملی را رسالت ذاتی خود می دانند. متأسفانه پس از قریب به دو دهه که سویه آرین به لحاظ فقدان کیفیت و بهره وری از میدان رقابت حذف گردیده و هیچ تلاشی در ارتقاء کیفیت آن انجام نگرفته، تولید کنندگان نبایستی تاوان آن را پرداخت نمایند. استفاده فراگیر و وسیع از این سویه در کشور با توجه به فقدان بهره وری در گله های مادر و گوشتی، حاصلی جز هدر رفت فرصت تولید و ارز دولتی در تأمین نهاده ها نخواهد داشت. مع الوصف شرکت های زنجیره ای با توجه به تهدیدات ایجاد شده دو راه پیش روی خواهند داشت:

1- در صورت عدم پذیرش جوجه ریزی آرین، با تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن هزاران پرسنل و نیروهای فعال و متخصص در این صنعت ( مفاد نامه مزبور ) مواجه خواهند شد.

2- با پذیرش جوجه ریزی سویه آرین و زیان ادواری، تعطیلی تدریجی مراکز تولید، سرنوشت حتمی آن ها خواهد بود.

اگرچه تعدادی از شرکت های زنجیرهای تاکنون براساس مشوق های اعلام شده طی نامه شماره 10472/020 مورخ 5/5/99 جنابعالی به اختیار و قبل از صدور نامه مذکور اقدام به جوجه ریزی سویه آرین در واحدهای خود نموده اند.

برای حصول نتایج مطلوب تر، فاکتورهای تشویق و ترغیب در بخشنامه جنابعالی بمنظور ایجاد انگیزه در مرغداران کشور برای پرورش سوبه آرین پررنگ تر و اجرایی گردد و با استفاده حداکثری از فضای بین المللی با تغییر شرایط ترامپیسم و امکان واردات سویه های موجود و به موازات آن دعوت از متخصصین داخلی و خارجی ژنتیک جهت تغییر سویه با اصلاح نژاد آرین در مرکز لاین بابل کنار، نزادی ملی تولید تا امکان رقابت با نژادهای موجود خارجی را بدست آورد.

در خاتمه درخواست دارد با عنایت به موارد مذکور، دستور فرمایید نسبت به اصلاح نامه صدرالذکر اقدام عاجل مبذول گردد.

عبدالعلی طهماسبی رئیس هیئت مدیره

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : 34443330-011

موبایل : 09113555662