loader image

فضای تولید ناامن و بی ثبات شده است-تولید ، آخرین انتخاب صاحبان نقدینگی

فضای تولید ناامن و بی ثبات شده و در این فضای ناامن و بی ثبات ، صاحبان نقدینگی به هر سمتی میروند به غیر از تولید یا تولید ، آخرین انتخاب آنها است .

فضای تولید ناامن و بی ثبات شده و در این فضای ناامن و بی ثبات ، صاحبان نقدینگی به هر سمتی میروند به غیر از تولید یا تولید ، آخرین انتخاب آنها است .


به گزارش رادیو صنعت طیور ایران ، عبدالعلی طهماسبی ، ریاست هیئت مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره ایی گوشت مرغ گفت : تولید و اشتغال به عنوان مهمترین اولویت‌های کشور در گذشته ، حال و آینده بوده و هست . در دهه گذشته ، متوسط نرخ رشد اقتصادی نزدیک به صفر درصد و متوسط نرخ تورم ۲۵ درصد بوده است و این شرایط موجب گردید که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یابد و بنگاههای تولیدی داخلی با بحران تقاضای موثر مواجه شوند .


وی ادامه داد : در کوتاه مدت راهکار خروج از بحران های مذکور توسعه بازارها و بویژه توسعه بازارهای صادراتی میباشد که با افزایش درآمدهای ارزی منجر به توانمندسازی خانواده ها و به تبع آن بنگاه های تولیدی داخلی گشته و در میان مدت ، تقاضای موثر داخلی را تقویت نموده که سرانجام آن ، توسعه ، رونق تولید و افرایش اشتغال خواهد بود .


طهماسبی گفت : بخش‌های مختلف اقتصادی در فرآیند گفته شده دارای سهمی مشخص خواهد بود اما در کوتاه مدت ، بخش های کشاورزی و خدمات با عنایت به سرمایه بری کمتر ، دارای نقش برجسته تری میباشد و با ظرفیت سازی های صورت پذیرفته طی سالهای گذشته این امکان را فراهم شده که ایران به عنوان رتبه اول صادرکننده مواد غذایی در سطح منطقه مبدل گردد . اما این موضوع نیازمند برنامه ریزی دقیق با توجه به نکات با اهمیتی است که سیاست‌گذاران حوزه پولی و مالی در اقتصاد در آن دارای نقش تعیین کننده ایی باشند .

طهماسبی ادامه داد : دچار روزمرگی هستیم و در عمل دارای برنامه ریزی مدون برای تولید،مصرف و صادرات نیستیم و عملا استراتژی و راهبردی در موارد فوق نداریم و اگر هوش تجاری را یک فرایند تکنولوژی محور برای جمع آوری دقیق داده ها و تحلیل آنها بدانیم با استفاده از آن ، تولید ، اشتغال و ثروت خلق خواهیم نمود .


ریاست هیئت مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره ایی گوشت مرغ گفت : امروز تمامی اقتصاددانان اعتقاد دارند که حجم قابل توجه نقدینگی در اقتصاد کشور ، شرکت های تورمی و مشکلات اقتصادی متاثر از آن را به ارمغان آورده است و چگونه است که بنگاه های تولیدی در گوشه و کنار کشور از مشکلات کمبود نقدینگی رنج میبرند . واقعیت این است که نقدینگی وجود دارد ، اما فضای تولید ناامن و بی ثبات شده است و در این فضای نا امن و بی ثبات ، صاحبان نقدینگی به هر سمتی میروند به غیر از تولید یا تولید ، آخرین انتخاب آنهاست .

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : 34443330-011

موبایل : 09113555662