loader image

گزارش شبکه دویچه وله آلمان در خصوص گروه تولیدی ساوانا

شرکت های متوسط آلمانی بازارهای نوینی را مد نظر قرار داده ­اند

شرکتهای آلمانی در ورود به بازارهای جدید بسیار ماهر هستند. مجموعا با همکاری شرکتهای دیگر، عرضه، اجرای پروژه ها و ابزارها بصورت بسته های پیشنهادی موجب ساده سازی امور می گردد.

قسمت عمده ای از درآمد هشت شرکت متوسط آلمانی، در خارج از کشور حاصل می شود. نتایج پژوهش بانک مرکزی آلمان نشان می دهد، با توجه به نا امنی­ های اخیر و بحران­ های ژئوپولیتیکی، از هر دو شرکت آلمانی یک شرکت تمایل دارد استراتژی خارجی خود را سه تا پنج سال آینده ادامه دهد و بیش از نیمی از آنها حتی متمایل به گسترش فعالیت های خود در این زمینه هستند. علی رغم سیاست های محافظه­ کارانه رییس جمهور ایالات متحده، رییس اتحادیه صنایع آلمان به شرکت های آلمانی توصیه می نماید، توجه خود را بیش از پیش به آسیا معطوف نمایند. ایشان خاطر نشان می کند: “صنایع آلمانی جایگزین­ هایی را در نظر دارد.”

دراین میان، آنها به کشورهایی منتسب به منطقه شبه جزیره بالکان، دریای سیاه، قفقاز، آسیای میانه، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان چشم دوخته­ اند، که بنا بر سنت کهن سال نوی ایرانی و عید نوروز، به عنوان کشورهای نوروز، با بیش از 300 میلیون نفر جمعیت، در آینده ای نزدیک به منطقه در حال شکوفایی تبدیل خواهند شد.

بازارهای روبه رشد نوین

آقای کوروش پورکیان، مشاور شرکت ها، متولد تهران می باشد که بیش از چهل سال ساکن هامبورگ است. وی اظهار می نماید “بسیاری از این کشورهای به اصطلاح در حال توسعه، در آستانه شکوفایی اقتصادی بزرگی قرار دارند، و شرکت های متوسط آلمانی بیش از همه امکان سود جستن از این موقعیت را دارا هستند.” برای مثال ایران که پس از پایان یافتن بسیاری از تحریم های اقتصادی بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور به هدفی پرامید برای شرکت های خارجی تبدیل شده است. بنا بر تحقیق اخیر رولند برگر، انتظار رشد اقتصادی میان مدت دوازده درصدی سالیانه را در چشم انداز خود دارد. بویژه شرکت های دارویی از این رشد سود خواهند برد. آقای کوروش پورکیان نیز به این امر اذعان دارد. وی فرصت های بسیاری را در بازار ایران و کشورهای حوزه نوروز برای شرکت های سازنده تاسیسات و ماشین آلات، مواد غذایی، محصولات فن­آوری پزشکی و نیز انرژی­ های تجدید­پذیر پیش بینی می­ نماید. وی می­ افزاید “استفاده از تجهیزات ساخت آلمان در منطقه مانند گذشته به عنوان تضمین کننده کیفیت محسوب می شود.”

آقای زیگمار گابریل، یکی از کسانی است که همواره برای مدت زمان طولانی به منظور بهبود روابط میان شرکت های آلمانی و اقتصاد خاور نزدیک و آسیای میانه تلاش وافری نموده است. ایشان در زمان خود، به عنوان وزیر اقتصاد فدرال، هرساله از تشکیل جلسات کارگروه اقتصاد حوزه نوروز که بانیان آن خود را به عنوان سازندگان پل میان منطقه در حال رشد و آلمان معرفی می کنند، حمایت نموده اند. ایشان به عنوان وزیر امور خارجه، نقش آلمان را در منطقه جنوب آسیا و آسیای میانه به عنوان “شریک برای آینده صلح و آزادی” ارزیابی می نمودند. آقای گابریل به خوبی آگاه است که سلامت اقتصادی کشورهای فقیرتر، بهترین حربه علیه هجوم امواج پناهجویان به طرف اروپا است.

متناسب سازی عرضه با واقعیت­ های منطقه ­ای

هنوز کسب و کارهای متوسط از ایالات نیدرزاکسن، شلزویگ هلشتاین یا زاکسن با شهرهای آستانه، دوشنبه یا تفلیس تجارت مناسبی برقرار ننموده­ اند، که البته بزودی امکان تغییر دادن این امر با چارچوب های در حال بهبود وجود دارد. هرچند که تاکنون راه­ های کمتری به منظور یافتن فرم های عرضه و تناسب دادن محصولات با واقعیات موجود در منطقه بررسی شده است.

برای مثال: پروژه ­ای تحت عنوان کشتارگاه طیور می باشد که در حال حاضر توسط شش شرکت آلمانی در شمال ایران در حال تحقق است. پروژه ای در حد فاصل شهرستان های ساحلی گلوگاه و بهشهر واقع در استان مازندران با جمعیتی 200،000 نفری شامل: کشتار، قطعه بندی، بسته بندی، فرآوری و انجماد مرغ و … با آخرین تکنولوژی و فن آوری روز آلمان در دست اجراست که بزودی افتتاح خواهد شد. شرکت هوبر (HUBER & GRAF) از منطقه برشینگ تهیه آب را بر عهده خواهد گرفت، شرکت بادر لینکو (BAADER-LINCO) از لوبک ماشین آلات کشتار و فرآوری مرغ را انتقال داد، شرکت مولتیوک (MULTIVAC) از ممینگن و شرکت پولی کلیپس (POLY-CLIPS) از هترزهایم در فرانکفورت انتقال دانش بسته بندی را عهده دار شده­ اند و گروه GEA از شهر دوسلدورف تاسیسات تبریدی را تقبل نموده ­اند و شرکت زیمنس (SIEMENS) نیز مجموعه سیستم های کنترل الکترونیکی را عهده دار شده است.

بسته های کامل به طور ویژه ای جذاب اند

در پروژه 20 میلیون یورویی، کارخانه کشتار، قطعه بندی، فرآوری، بسته بندی و انجماد و … با ظرفیت 8000-6000 قطعه مرغ در ساعت تلاش شده است آخرین استانداردهای روز دنیا بکار گرفته شود.
همان گونه که در بالا اشاره شده است، ماشین آلات بهترین شرکت های آلمانی در بخش های مختلف نصب و در حال راه اندازی است. گذشته از این ها عرضه کنندگان آلمانی بحث دیگری را به میان کشیده تا گروه تولیدی ساوانا گوشت مرغ تولیدی خود را به جمهوری فدرال آلمان صادر نماید چرا که این محصولات با استاندارد آلمانی تولید شده و امکان صادرات آنها به این کشور وجود خواهد داشت.

“ساده تر شده” فروش بهتری دارد

سرنخ های بسته های کامل ممکن است برای شرکت های متوسط روش موثری برای موفقیت در گشودن بازارهای تا کنون بسته باشد که به عنوان شرکت متوسط آلمانی، می توان با تکیه به توانایی های خود و درکی مناسب جای پای خوبی را در آسیا پیدا کند. شرکت اشتیبل الترون، تولید کننده فن آوری های تجهیزات خانگی و گرمایشی این امر را اثبات نموده است. شرکت کاهش دهنده سوخت های چوبی در دهه 90 میلادی با ابزارآلات آبگرم کن به بازار تایلند وارد شد. درابتدا موفقیت بسیار جزیی ای حاصل شد. دلیل آن، کار با وسایلی بود که در اروپا به فروش می رفتند ولی برای آسیا بسیار دشوار، گران و اغلب با ابعاد بسیار بزرگ بود که محصولات مناسب بازار تایلند نبودند.
مدیر عامل اشتیبل الترون نیکلاس ماتن آبگرم کن را مثال می زند. “درحالی که در آلمان آب خروجی لوله کشی بطور متوسط 6 درجه سانتی گراد حرارت دارد، در آسیا معمولا 25 درجه سانتی گراد است. به منظور رساندن درجه آب به 30 درجه سانتی گراد، کارکرد الکتریکی بسیار کمتری مورد نیاز است.” این شرکت نیدرزاکسنی با ساده سازی وسایل خود برای خریداران تایلندی، با شعار” کاهش دادن اندازه ها” وارد عمل شد و در سال 2006 ساخت این وسایل را با موفقیت در محل آغاز نمود. دو سال بعد این شرکت در بازار تایلند پیشرو بود.
در سال تجاری 2016 شرکت خانوادگی فروش کلی ای به مبلغ 475 میلیون یورو را در کارنامه خود داشت. در منطقه آسیا پاسیفیک در حدود 56 میلیون یورو فروش داشتند که ماتن عنوان میکند: “این موفقیت به این دلیل است که ما به ریشه های آلمانی عرضه خود تاکید می نماییم.”
“مهندسی شده در آلمان” هنوز هم در سراسر جهان شاخصه کیفیت به شمار می رود. شاهدی بر آن: سهم فروش خارجی شرکت اشتیبل بالغ بر 40 درصد است. در ماههای آینده، این شرکت متوسط در نظر دارد تا بازار آبگرم و تجهیزات حرارتی برودتی را در چین مد نظر قرار دهد. در اینجا هم مانند تایلند با “محصولاتی که برای قامت آسیا دوخته شده باشند” روبرو هستیم

اشتراک گذاری:

1 دیدگاه دربارهٔ «گزارش شبکه دویچه وله آلمان در خصوص گروه تولیدی ساوانا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : 34443330-011

موبایل : 09113555662