loader image

امید به کاهش تعرفه صادرات مرغ

عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار خواستار کاهش عوارض صادرات مرغ و رساندن آن به ۱۵۰۰ تومان از وزارت جهاد کشاورزی شد.
عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش وزن گوشت مرغ تولید داخل مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام کشور صرفا از ابتدای سال ۹۹ تا تاریخ ۲۱ فروردین نسبت به جمع آوری و خرید گوشت مرغ با وزن یک کیلو و ۸۰۰ گرم تا ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم اقدام کند و پس از آن تاریخ طبق دستورالعمل ابلاغی اقدام کند.
او با اشاره به نیاز به افزایش تسهیلات خرید مرغ از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان، گفت: برای مدیریت بازار مصرف، شرکت پشتیبانی امور دام کشور مجاز است تا در صورت داشتن متقاضی نسبت به عرضه موجودی گوشت منجمد در اردیبهشت به قیمت ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان اقدام کند تا تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شود. گوشت مازاد موجود در بازار باید طبق مصوبات ذکر شده جمع آوری شود.
قبادی بیان کرد: در شرایط فعلی قیمت مرغ در بازار حدود ۱۰ هزار تومان و قیمت فروش آن حدود ۱۲ هزار تومان است، برای حفظ ثبات قیمت در بازار باید اقداماتی صورت بگیرد.
در ادامه مراسم برخی از تولید کنندگان نسبت به قیمت تمام شده مرغ و اختلال در سود دهی صحبت کردند همچنین تعدادی از عرضه کنندگان مرغ منجمد نسبت به بالا رفتن هزینه تمام شده و کاهش تفاوت قیمت تمام شده بین مرغ تازه و مرغ منجمد گله کردند.
قبادی گفت: در موضوع صادرات مرغ به دنبال درآمد ارزی هستیم، مرغداری‌ها صنایعی بسیار آسیب پذیر هستند پس انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی برای کوتاه مدت با کاهش عوارض صادرات مرغ و رسیدن آن به حدود ۱۵۰۰ تومان موافقت کند.

منبع : ITPNEWS

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن : 34443330-011

موبایل : 09113555662